Niciun comentariu

Opacitatea pieței imobiliare din România determină o finanțare mult mai scumpă

În anul 2016, în topul tranzacţiilor imobiliare din România este clădirea Shopping City Sibiu, vândută de Argo şi cumpărată de NEPI, companie de real-estate, pentru 100 de milioane de euro. Printre tranzacţiile din acest an se regăseşte şi Premium Plaza/Premium Point, vândută de Volksbank către GTC, o altă firmă de real-estate, pentru mai puţin de 30 de milioane de euro.

Condiţiile de finanțare din România sunt departe de cele din alte ţări, mai ales în ceea ce priveşte amortizarea, dar şi costurile, a adăugat Silviana Badea, director naţional, Head of Capital Markets, în cadrul conferinţei organizate de Jones Lang LaSalle (JLL), companie de consultanţă imobiliară, citata de zf.ro

„Piaţa de finanţări este unul dintre motivele pentru care piaţa de investiţii în imobiliare a stagnat o perioadă. Până acum 18-24 de luni, pur şi simplu nu puteai să finanţezi 50 de milioane în România, pentru că băncile nu finanţau. Lucrul acesta s-a schimbat foarte mult în România, în ultimul an şi jumătate. Băncile vor să finanţeze, au lichiditate, dar se uită cu foarte mare atenţie la ce finanţează, cu ce bani şi pe cine finanţează”, susţine Silviana Badea.

Finanţarea este mult mai scumpă în România, comparativ cu alte state precum Germania, iar printre motive sunt riscurile reprezentate de ţără, industrie, proiect şi lichiditate, dar şi faptul că real-estate-ul în România este mai puţin transparent.

13 vizite

Comentarii (0)

Opacitatea pieței imobiliare din România determină o finanțare mult mai scumpă

În anul 2016, în topul tranzacţiilor imobiliare din România este clădirea Shopping City Sibiu, vândută de Argo şi cumpărată de NEPI, companie de real-estate, pentru 100 de milioane de euro. Printre tranzacţiile din acest an se regăseşte şi Premium Plaza/Premium Point, vândută de Volksbank către GTC, o altă firmă de real-estate, pentru mai puţin de 30 de milioane de euro. Condi